Monday, July 1, 2013

Gara-Gara Seekor Cicak Tiruan

Assalam wbt !!

Weekend yang lepas aku dok melepak rumah sepupu aku si EllMo , Meya dan Ekaa. Dan, malam tu kami sepakat la nak makan dekat kedai dalam kawasan taman tu juga. (Sebenarnya beli bungkus je. Makan kat rumah lagi afdhal)

Sepakat punya sepakat, dalam pukul 8 malam kami gerak. Jalan punya jalan, tak sampai 10 minit kami pun tiba. Sebelum tu sempat juga la singgah gerai burger depan kedai makan tu.

Tak banyak cerita, kami pun order apa yang nak dimakan (bungkus) dan order minuman (minum dekat situ). Dalam dok tunggu makanan siap, kami pun sembang la macam-macam cerita.

Dalam banyak-banyak cerita, entah macam mana terkeluar cerita pasal naga. Dan, daripada naga jugalah terkeluar cerita pasal dinasour.

Ellmo : Kau rasa dinasour tu ada ke?
Ekaa : Ada !
Ellmo : Mana kau tau. Entah2 cicak
Ekaa : Cicak mana ada tulang
Meya : Mana tau cicak takde tulang?
Ekaa : Ye cicak takde tulang
Meya : Tapi mana tau?

Sedang mereka bertiga itu rancak bertekak, aku pun perlahan-lahan kelurkan cicak mainan yang aku usung ke sana ke mari.

Aku : Nah cuba cek ada tulang ke tak (cakap sambil hulur cicak)

Ellmo : Eeeee !!!

Dan serentak dengan jeritan Ellmo.. Ekaa, Meya dan dengan aku2 sekali terperanjat. Dan, disebabkan dengan aku2 sekali terperanjat, sakanlah makcik tiga orang tu dok gelakkan aku. Dan, dengan aku2 sekali gelakkan diri aku. Padan muka !!

Ni semua gara-gara seekor cicak tiruan.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...