Sunday, January 23, 2011

ketentuannya

Kun Fayakun ~ Jadi, Maka Jadilah...


Firman Allah dalam ayat diatas menerangkan kepada kita tentang takdir...tentang ketentuannya...ada sesetengah daripada kita seringkali menyalahkan takdir...kenapa aku miskin...kenapa aku tak kaya macam orang lain...kenapa aku bodoh...kenapa bala jadi dekat aku...sedangkan Allah juga pernah berfirman dengan maksud Aku tidak akan merubah nasib hamba-hambaku melainkan dengan usaha...


Usaha juga tidak akan beerti jika hanya separuh jalan...tidak akan bermakna jika tidak berserta doa juga tidak akan berhasil jika terselit niat jahat disebaliknya..maka dengan itu...haruslah kita kembali kepada yang asal...usaha kerana kita inginkannya...semata-mata kerana Allah..


Jadi...renung-renungkan dan selamat berusaha (*.o)



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...