Sunday, December 19, 2010

itu aku


seindah nama mu ..
secantik wajah mu ..
seanggun peribadimu ..
hanya senyuman peneman diri mu ..
hanya tertawa sahabat baikmu ..
itulah insan yang bernama aku..

tika dugaan melanda bahtera hidup ..
berkata sepatah tidak ..
mengeluh senafas juga tidak ..
kamu hanya diam ..
mengorak langkah berani..
membentuk jati diri ..
mencari sinar yg kian sepi..
di hambat tangisan pilu ..
sedih dengan kemelut luka ..
yang tiada sudahnya ..
kamu redah lautan berduri ..
kamu susuri jalan yg berliku ..
kamu tetap kekal tersenyum ..
kamu tetap tertawa ria
itulah aku ..

aku tahu ..
walau hati sering terluka ..
diluka Oleh si durjana yg buta ..
yg menabur 1001 janji ..
hanya kepalsuan belaka ..
hati yg terluka di rawat ..
di hidupkan kembali ..
dengan 1 anugerah ..
yg berhak aku milikinya ..
itulah , anugerah cinta ..
kamu berhak untuk bercinta ..
kamu berhak untuk memilih ..
kamu berhak untuk bersuara ..
kamu berhak untuk kecapi bahagia ..
kamu juga berhak untuk gembira dengan cinta ..
kamu itu aku
aku berbicara tentang diriku ..
aku berkarya perihal diriku ..
aku bercerita kisah diriku ..
semuanya aku

p/s :thanks ellmo hadiahlan aku puisi indah ini.... (*.O)


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...